Behöver du hjälp?
Känner du dig osäker eller har någon fråga? Kontakta mig eller någon av mina kollegor så hjälper vi dig.
Kategorier
En kund berättar
Vi värdesätter nöjda kunder och fina omdömen mycket högt, eftersom det är en viktig indikator på hur väl vi uppfyller våra kunders behov och önskemål. När vi får positiv feedback från våra kunder känner vi oss stolta över det arbete vi utfört och inspirerade att fortsätta att leverera hög kvalitet på våra produkter och tjänster.
Det är alltid glädjande för oss att få positiv feedback direkt från våra kunder! Vi vill gärna dela med oss av ett exempel på en av våra kunders respons till en potentiell ny kund.
Vilka tjänster använder ni?
Jag personligen använder Batchverktyget där verksamheter skickar en lista med telefonnummer och info vad som ska stå i SMS-utskicket till mig som jag sedan lägger upp som ett jobb i kundportalen hos SMS Teknik.
I övrigt så använder vi oss av deras API ”SMS-gateway” där vi har byggt ett eget nav dit alla våra verksamhetssystem ansluter mot för att sedan gå mot SMS Tekniks API, så vi har bara en koppling/anslutning till dom. Och vi använder oss av Kortnummertjänster där våra användare kan prenumerera för att få information.
Har ni haft behov av support och om ’ja’, hur upplever ni deras support?
Ja, vi har haft lite kontakt, mest för att fråga om inställningar och info som de skickat ut avseende förändringar.
Mycket trevlig personal, snabba på att svara, löser allt väldigt fort, har det blivit missförstånd i epostkommunikationen så ordnar dom till det direkt. Finns inget ”vi har mottagit ditt ärende, och återkommer nästa vecka”. Nu när jag kollar så har jag aldrig fått ett ärendenummer, de löser allt omgående, man får en personlig kontakt direkt. En gång fick jag vänta tills nästa dag med att få svar på en fråga, men det var inget som hade med driften eller något problem att göra så det var inget akut.
Hur har ni bedömt att SMS-Teknik möter era säkerhetskrav? (Och om möjligt – vilka säkerhetskrav var särskilt viktiga för er)
Här är några krav vi hade i eftersökande av SMS-tjänst , vi anser att SMS teknik har bra säkerhetskrav redan från grunden. De informerar bra genom mejl om vilka säkerhetsåtgärder de erbjuder.
- Säljaren ska löpande och i samråd med köparen arbeta för att leveransen i alla lägen följer de aktuella lagar, förordningar, regler och föreskrifter som ställs på köparens verksamhet.
- Säljaren ska ha dokumenterade rutiner för övervakning, upptäckt, analys, rapportering, eskalering och hantering av säkerhetshändelser och säkerhetsincidenter.
- Säljaren ska ha regler och rutiner för lagring (gäller även flyttbara media), behandling, kopiering och kommunikation av information relaterad till den levererade tjänsten.
- Köparen ska i samråd med säljaren ha rätt att genomföra säkerhetsgranskningar av ingående delar i leveransen.
Finns det något som ni anser att det vore bra för oss att veta om?
Vi har haft dom i flera år och vill inte byta, de är bra på att informera i god tid om förändringar och förbättringar. Skickar några infomejl från dom till dig.
Vi skickar runt 5-600 000 SMS per år och det har inte varit några problem, har inte upplevt någon nertid eller driftproblem.
Vi vill tacka vår kund för deras vänliga ord och för att de valde att dela sin erfarenhet med andra. Det betyder mycket för oss och vi kommer fortsätta arbeta hårt för att fortsätta leverera hög kvalitet på våra tjänster.
Sharing is caring!
Executive summary – Dataintrång
Den 19 augusti 2024 exponerades data från SMS-Teknik oavsiktligt på internet under en övning. Endast en begränsad mängd data togs, och incidenten har rapporterats till IMY och polisen. SMS Teknik har vidtagit säkerhetsåtgärder och beklagar den oro som orsakats
Läs mer härSommarhälsning från SMS Teknik
Vi på SMS Teknik vill önska er en underbar sommar och en riktigt glad midsommar!
Läs mer här